úterý 28. října 2014

Reklama na webu

Dnes jsem se rozhodl napsat něco o reklamě na webu obecně a jejím stále častějším blokování ze strany uživatelů.
Je nutné si uvědomit souvislost mezi reklamou a bezplatným obsahem na internetu. Naprostá většina nynějšího bezplatného obsahu existuje právě díky webové reklamě jakož i ty největší služby co denně používá téměř každý. Ať je to Facebook či Youtube. Například z reklamy na youtube neplynou zisky jen googlu na vývoj a enormně nákladný provoz serverů, ale také tvůrcům obsahu, kteří se mohou tvorbě věnovat na plno, vytvářet soutěže apod.
Google či Facebook navíc umí poskytovat lépe cílenou reklamu díky množství dat o uživatelích, takže je mnohem snesitelnější a může se stát i "užitečnou". Samozřejmě z takto cílené reklamy plynou větší zisky i pro firmy samotné.
Naskýtá se tedy jedna otázka. Je reklama na webu opravdu tak obtěžující, aby jsme za dnes běžně bezplatné služby v budoucnu platili nebo spíše tyto služby zanikly, protože masa zákazníků má problém utratit i 20 kč za aplikaci do mobilu? Každý si může odpovědět sám. 

Žádné komentáře:

Okomentovat